Protecția datelor cu caracter personal nu este o noutate pentru legislația românească, însă regulile au devenit mai clare și mai specifice odată intrarea în vigoare, în mai 2018n a Regulamentului UE 2016/679, care înglobează toate aceste reguli sub denumirea de Regulament General pentru Protecția Datelor (GDPR).
Însă, chiar dacă GDPR a abrogat vechea legislație, unele dintre obligațiile vechi au rămas în practică sub formă de mituri. Iar unul dintre aceste mituri este “numărul de operator”.
De la intrarea în vigoare a GDPR-ului nu mai trebuie să obții număr de operator.
Ce este un număr de operator?
Înainte de 25 mai 2018, protecția datelor cu caracter personal era reglementată de legea 677/2001, care prevedea, printre altele, că fiecare operator de date cu caracter personal trebuie să fie înregistrat la ANSPDCP.
Înregistrarea avea natura unei notificări către autoritate și în urma căreia i se atribuia comerciantului un număr unic de identificare, centralizat într-un registru.
Mai este necesar să obțin număr de operator?
În GDPR NU mai este există această obligație. Practic, nici nu mai poți obține un astfel de număr.
Într-adevăr, unele companii care au număr de operator continuă să publice numărul. Dar aceste companii au obținut numărul până în 2018 și continuă să îl publice, deși nu au această obligație..
Cum te poate ajuta StartGDPR
Cu StartGDPR primești documentele necesare pentru conformarea cu GDPR - personalizate și gata de folosire.
Te ajutăm să afli ce ai nevoie, plătești o singură dată și ai acces nelimitat la documentele cumpărate. Le modifici când vrei, fără să mai plătești în plus. Iar noi ne asigurăm că sunt mereu actualizate conform legii.